Posted on

Шини без проколів – міф чи реальність? Які переваги та недоліки?

Безповітряні шини привертають все більше уваги автолюбителів, і пов’язано це, в тому числі й з нещодавньою новиною від Michelin та GM про їхню останню розробку для легкових автомобілів. До речі, вже у 2024 році компанія з виробництва автомобілів планує випускати з подібними шинами деякі моделі. Реальні випробування будуть проводитись найближчим часом на електрокарах Chevrolet Bolt.

Деякі виробники автомобільних шин серед яких і Continental висловили свій скепсис із цього приводу. Однак давайте ознайомимося з цією темою від початку, а також дізнаємося історію створення не пневматичних шин.

Безповітряні шини для військових

Одними з перших інтерес до безповітряних шин виявили військові США. Їм потрібні були колеса, які б вести бойові дії, враховуючи високу ймовірність можливих пошкоджень. Адже знерухомлена техніка, виведена з ладу – це величезний ризик для тих, хто перебуває в ній, а також неможливість виконати поставлене завдання.

Для виготовлення шин без повітря використовувалися вогнетривкі матеріали, які дозволяли функціонувати колесам навіть за умови руйнування поверхні на 30%. Компанія виробник гарантувала пробіг нових шин 24 000 км. Розробка відразу ж стала використовуватись на армійському бронетранспортері Humvee, побудованому на базі Hummer.

До цього компанія Michelin вже випускала не пневматичні шини X Tweel для масового споживача з комерційною метою. Наприклад, вони знайшли застосування на невеликих навантажувачах, проте не мали належної жорсткості.

Конструкція

Конструктивно безповітряна шина є жорстким обідом усередині якого знаходяться стільники або еластичні спиці, а також маточина. До речі, шини Michelin X Tweel мають значний експлуатаційний резерв, їх можна відновлювати до 5 разів, а також міняти полімерні маточини. Конструктивні особливості шин дають їм низку переваг.

Основні переваги безповітряних шин

Серед основних переваг слід виділити:

  • Виняток проколів шини. Відсутність повітря в шинах унеможливлює її прокол і непотрібним запасне колесо.
  • Тиск у шинах. Нема потреби регулювати та перевіряти його. До того ж шина не лусне через високий тиск.
  • Раціональна витрата палива. У разі коли показник тиску в одному з коліс автомобіля відрізняється, збільшується витрата палива. У випадку безповітряних шин подібна ситуація неможлива.
  • Рівномірний знос шин. Зношування покришки також залежить від тиску. Так, за невідповідності показника зазначеним виробником нормам, вона стирається швидше.
  • Менш маса колеса. Зниження маси, що дозволяє ефективно витрачати паливо, підвищує керованість машини та рівень комфортності руху.
  • Шина не злетить з диска. Через особливості конструкції та монтажу ця ситуація виключається.
  • Високий рівень безпеки. Як наслідок наведених раніше пунктів про неможливість проколоти шину або зірвати її з диска, а значить втратити керування.
  • Екологічність. Для виробництва гуми безповітряних шин можна використовувати перероблену сировину.

Противники безповітряних шин

Представники Continental також займаються виробництвом не пневматичних шин, проте вважають, що використання їх у легковому автотранспорті буде пов’язане із низкою труднощів. Так, Герріт Больц заявив, що не вважає цю новину нічим іншим, як – маркетинговим ходом з боку Michelin. Він стверджує, що проблеми виникнуть з амортизацією шин та їхньою шумністю.

Підсумки

Виробництво автомобільних шин та їх масовий випуск здатний вплинути на галузь, багато в чому змінивши її. Тому, уважно відстежуйте інформацію про випробування та інновації, що проводяться, щоб вчасно змінювати асортимент.

Орієнтуючись на екологічність, економічність та безпеку ви, найімовірніше, збережете прибутковість власного бізнесу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *