Шини без проколів – міф чи реальність? Які переваги та недоліки?
Безповітряні шини привертають все більше уваги автолюбителів, і пов’язано це, в тому числі й з нещодавньою новиною від Michelin та GM про їхню останню розробку для легкових автомобілів. До речі, вже у 2024 році компанія з виробництва автомобілів планує випускати з подібними шинами деякі моделі. Реальні випробування будуть проводитись найближчим часом на електрокарах Chevrolet Bolt.
Деякі виробники автомобільних шин серед яких і Continental висловили свій скепсис із цього приводу. Однак давайте ознайомимося з цією темою від початку, а також дізнаємося історію створення не пневматичних шин.
Безповітряні шини для військових
Одними з перших інтерес до безповітряних шин виявили військові США. Їм потрібні були колеса, які б вести бойові дії, враховуючи високу ймовірність можливих пошкоджень. Адже знерухомлена техніка, виведена з ладу – це величезний ризик для тих, хто перебуває в ній, а також неможливість виконати поставлене завдання.
Для виготовлення шин без повітря використовувалися вогнетривкі матеріали, які дозволяли функціонувати колесам навіть за умови руйнування поверхні на 30%. Компанія виробник гарантувала пробіг нових шин 24 000 км. Розробка відразу ж стала використовуватись на армійському бронетранспортері Humvee, побудованому на базі Hummer.
До цього компанія Michelin вже випускала не пневматичні шини X Tweel для масового споживача з комерційною метою. Наприклад, вони знайшли застосування на невеликих навантажувачах, проте не мали належної жорсткості.
Конструкція
Конструктивно безповітряна шина є жорстким обідом усередині якого знаходяться стільники або еластичні спиці, а також маточина. До речі, шини Michelin X Tweel мають значний експлуатаційний резерв, їх можна відновлювати до 5 разів, а також міняти полімерні маточини. Конструктивні особливості шин дають їм низку переваг.
Основні переваги безповітряних шин
Серед основних переваг слід виділити:
- Виняток проколів шини. Відсутність повітря в шинах унеможливлює її прокол і непотрібним запасне колесо.
- Тиск у шинах. Нема потреби регулювати та перевіряти його. До того ж шина не лусне через високий тиск.
- Раціональна витрата палива. У разі коли показник тиску в одному з коліс автомобіля відрізняється, збільшується витрата палива. У випадку безповітряних шин подібна ситуація неможлива.
- Рівномірний знос шин. Зношування покришки також залежить від тиску. Так, за невідповідності показника зазначеним виробником нормам, вона стирається швидше.
- Менш маса колеса. Зниження маси, що дозволяє ефективно витрачати паливо, підвищує керованість машини та рівень комфортності руху.
- Шина не злетить з диска. Через особливості конструкції та монтажу ця ситуація виключається.
- Високий рівень безпеки. Як наслідок наведених раніше пунктів про неможливість проколоти шину або зірвати її з диска, а значить втратити керування.
- Екологічність. Для виробництва гуми безповітряних шин можна використовувати перероблену сировину.
Противники безповітряних шин
Представники Continental також займаються виробництвом не пневматичних шин, проте вважають, що використання їх у легковому автотранспорті буде пов’язане із низкою труднощів. Так, Герріт Больц заявив, що не вважає цю новину нічим іншим, як – маркетинговим ходом з боку Michelin. Він стверджує, що проблеми виникнуть з амортизацією шин та їхньою шумністю.
Підсумки
Виробництво автомобільних шин та їх масовий випуск здатний вплинути на галузь, багато в чому змінивши її. Тому, уважно відстежуйте інформацію про випробування та інновації, що проводяться, щоб вчасно змінювати асортимент.
Орієнтуючись на екологічність, економічність та безпеку ви, найімовірніше, збережете прибутковість власного бізнесу.